Gå rett til innhold

Empirisk etikk i pedagogiske praksiser - artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon

Empirisk etikk i pedagogiske praksiser - artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon

Empirisk etikk i pedagogiske praksiser - artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon

Kjell-Arne Solli , Geir Afdal , Åse Røthing

Utgitt:
Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek, 2021
Lengde:
12 t. 25 min.
Passer for:
Voksne
Språk:
Bokmål
Innleser:
Clara Talesyntese
Boknummer:
281114, 381114
Fra forlagets omtale: Denne boken handler om etiske aspekter ved ulike pedagogiske praksiser. Pedagogikk dreier seg ikke bare om hva som er effektivt, men også hva som er godt. Forfatterne i boken forstår pedagogisk etikk på en ny måte. Tradisjonelt har man startet med etiske teorier og så anvendt disse på pedagogiske situasjoner og dilemmaer. Tanken i denne boken er at de etiske ressursene finnes i og i forlengelsen av de pedagogiske praksisene. På forskjellig vis starter derfor kapitlene i ulike pedagogiske praksiser. Gjennom teoretisk informerte analyser av disse skriver forfatterne frem etiske ressurser.