Gå rett til innhold

Forbrukersosiologi - bærekraft, digitalisering, identitet og makt

Forbrukersosiologi - bærekraft, digitalisering, identitet og makt

Forbrukersosiologi - bærekraft, digitalisering, identitet og makt

Gudmund Hernes , Trond Blindheim , Eivind Jacobsen

Utgitt:
Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek, 2021
Lengde:
41 t. 11 min.
Passer for:
Voksne
Språk:
Bokmål
Innleser:
Clara Talesyntese
Boknummer:
282453, 382453
Fra forlagets omtale: Pingle eller bølle, selvrealiserende eller slave? Forbrukeren står fram som en av vår tids mest ambivalente skikkelser. For noen er hun den som skal redde verden - fra staten, fra kapitalen eller fra økologisk kollaps, for andre er hun et sneversynt, samvittighetsløst ødeland, for andre igjen en avmektig og manipulert stakkar - kapitalismens kanonføde og evige offerlam. Dette er en bok om forbrukersosiologi, det å forstå forbruket og forbrukernes rolle i samfunnet.