Gå rett til innhold

Ingen rom, ingen valgmuligheter, ingen jobber, ingen logo - med merkevareterroristene i siktet

Book Empty

Ingen rom, ingen valgmuligheter, ingen jobber, ingen logo - med merkevareterroristene i siktet

Naomi Klein

Utgitt:
Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek, 2004
Lengde:
21 t. 28 min.
Passer for:
Voksne
Språk:
Bokmål
Innleser:
Marit Christensen
Oversetter:
Morten Hansen
Boknummer:
609732
I No logo avdekker Naomi Klein sviket mot informasjonsalderens sentrale løfte: vag, interaktivitet og økt frihet. Boka er på en gang kulturell analyse, politisk manifest, sosiologisk avhandling og designhistorie. På en levende måte fremstiller Naomi Klein den økende aktivistiske motstanden mot globaliseringen. Hun forklarer hvorfor noen av de mest berømte merkene plutselig befinner seg i feil ende av en sprayboks, en hackeoperasjon eller en internasjonal kampanje mot storkonsernene, og viser hvorfor så mange unge går ut på gata og krever en mer rettferdig verden.