Gå rett til innhold

Utdanningssosiologi - fra teori til praksis i skolen

Utdanningssosiologi - fra teori til praksis i skolen

Utdanningssosiologi - fra teori til praksis i skolen

Sylvi Stenersen Hovdenak

Utgitt:
Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek, 2016
Lengde:
4 t. 52 min.
Passer for:
Voksne
Språk:
Bokmål
Innleser:
Brage Talesyntese
Boknummer:
222199, 371143
Fra forlagets omtale: I boken presenteres noen utvalgte og relevante utdanningssosiologiske perspektiver som knyttes til den norske skolen og dens praksisfelt. Begreper som pedagogisk diskurs, pedagogiske koder og pedagogiske identiteter presenteres, drøftes og konkretiseres i sammenheng med skolens rolle som en viktig institusjon når det gjelder utvikling både på individ- og samfunnsnivå. Oppmerksomheten rettes også mot utviklingen av en teori om kunnskap i skolen der forholdet mellom skolekunnskap og hverdagskunnskap diskuteres og problematiseres.